مهمترین دلایل خرابی و سوختن واشر سرسیلندر چیست؟
مهمترین دلایل خرابی و سوختن واشر سرسیلندر چیست؟ – علت سوختن و خرابی واشر سرسیلندر را باید در دو گروه خرابی در اثر طول عمر و فرسودگی و خرابی ناشی از افزایش دمای موتور دستهبندی کرد. با گذشت چند سال از کارکرد موتور خودرو به دلیل سرد و گرم شدنهای متوالی و قرار گرفتن در معرض گازهای حاصل از احتراق و همچنین رسوبات آب، واشر سرسیلندر فرسوده شده و کارایی خود را از دست میدهد. البته نا گفته نماند که خودروهایی که برای مدت طولانی بدون استفاده رها میشوند نیز به علت رسوبات آب پس از مدتی دچار فرسودگی واشر سرسیلندر خواهند شد.
- (دقت داشته باشید که هرگز از آب معمولی برای این کار استفاده نشود) بنابراین دلیل اول خرابی و سوختن واشر سرسیلندر را باید در فرسودگی و اتمام عمر مفید آن دانست. عامل دومی که باعث خرابی و سوختن واشر سرسیلندر خودرو میشود، افزایش دما است.
- اگر در فرآیند خنکسازی موتور هر یک از اجزای سیستم خنککاری مانند فن خنک کننده، رادیاتور، ترموستات و… دچار خرابی یا مشکل شود، دمای موتور از حد طبیعی فراتر خواهد رفت.
- به بالا رفتن دما اگر در همان دقایق اولیه توجه نشده و جلوی افزایش بیشتر آن گرفته نشود میتواند باعث سوختن واشر سرسیلندر شود. ( عدم هواگیری سیستم خنک کاری پس از سرریز مایع خنک کننده موتور )
- فرسودگی و سوختن واشر سر سیلندر چه علائمی دارد؟
رای شما به این مطلب